Automatisk purring for en enklere jobbhverdag
En av de største utfordringene bedrifter har er å fakturere i tide og få pengene inn før de selv skal betale egne regninger. Purring er ofte noe som er lavt prioritert i en hektisk arbeidsdag. Gode purrerutiner er viktig for å sikre at kundene betaler det de skylder.
Med hjelp fra Viken Accounting, sørger man for at påminnelser og purringer blir sendt til riktig tid. Purringen skjer automatisk i våre systemer, og på denne måten risikerer man aldri å glemme en purring.
Purring – steg for steg
- Når fakturaen har forfalt, sendes det først en påminnelse. Dette gjøres etter et par dager.
- Dersom det går enda lengre tid uten at kunden betaler, blir det sendt en purring med purregebyr etter omtrent to uker.
- Uteblir betalingen fremdeles, er neste steg å sende saken til inkasso.
Når sendes saken til inkasso?
Det er i stor grad opp til kunden hvor fort man ønsker å sende til inkasso. Noen kunder ønsker å vente så lenge som mulig, mens andre sender raskt etter betalingsfristen. Det er riktignok noen lover og regler man må forholde seg til. Du kan blant annet ikke kreve noe gebyr før det har gått 14 dager etter forfall.
Viken Accounting skreddersyr løsninger for ditt firma
Bruker du mye tid og penger på økonomifunksjonen i din bedrift? Hva med å heller bruke den tiden på å øke lønnsomheten i virksomheten? Viken Accounting er din profesjonelle partner innen regnskap, rapportering og lønn. Vi har bred fagkunnskap og lang erfaring.
Hos oss får du hjelp til det du trenger – enten du ønsker å gjøre litt selv eller sette bort hele økonomifunksjonen til oss. Sammen finner vi en pakke som passer for ditt firma.